Průmysl 4.0 v on-line podnikání.

24.2. 2019 (Aktualizováno: 3.4. 2019)Tomáš Gřešek2359x0 Komentářů

Průmysl 4.0 v on-line podnikání.

Produktivní podnikání v kontextu Průmysl 4.0 v on-line podnikání.

V česku spustil lavinu s využíváním nových informačních technologií například David Kirš.

Ukázal lidem vizi – novou vizi, jak zefektivnit podnikání pomoci jednoduchých on-line nástrojů.

Prodejní cyklus.

Díky novým technologiím a rozmachu internetu se změnil prodejní cyklus. Zákazníci mají mnohem více informací a znalostí. A očekávají personifikované a rychlé řešení. Abyste tyto zákazníky uspokojili, potřebujete mít vyladěné interní procesy a musíte, opravdu musíte sdílet data. Není to o penězích – je to o změně přístupu.

 

Musíme se změnit?

Svět internetu se neustále mění (nejen Moorův zákon). Nové technologie umožňují denně změnit přístup k využívání internetu. Nové platformy umožňují velkému množství podnikatelů zefektivnit podnikání, zvyšovat výkonnost, vytvářet produktivním podnikání a otevírat nové trhy.
Dříve, když jste chtěli web, tak jste museli složit několik stovek tisíc a čekat měsíce, než programátoři z jedniček a nul vytvořili web, čitelný pro normální smrtelníky.

Dnes každá maminka na mateřské dovolené, je schopna mít funkční web do několika hodin a prodávat svoje výrobky nebo služby.

I já sám jsem v posledních letech měnil svoje podnikatelské modely v oblasti školení a poradenství. Intenzivně sleduji trendy ve vývoji nejen internetových technologií. O této mé podnikatelské cestě jsem psal například v tomto článku.

 

Vize a technologie?

Asi si kladete otázku, jak mi mohou technologie pomoci naplňovat moje vize a cíle?

Uvedu to na konkrétních příkladech. Možná v tom najdete inspiraci. Důležité je však změnit myšlení. Myšlení v tom, že x roků to dělám tak, tak to nebudu měnit. Velmi mě překvapuje konzervativnost lektorů, koučů a konzultantů. Většina jakoby nezaznamenala, že se svět mění. Oni by měli být nositelé změn. Ale pořád to dělají jako před 20 (možná 50) lety. Jak pak mohou své klienty posunout dále? Jak mohou klienty inspirovat? Na konferenci FENOMÉN 4.0 mimo jiné vystupovala personální ředitelka O2. A představila nový koncept školení nový obchodníků. Školení je z cca 80% formou samostudia online produktů (e-booky, videa, podcasty, testy), 20% je věnováno osobnímu poradenství a mentoringu. Víte, kde je slabé místo celého procesu? Jsou to konzultanti – koučové, kteří nejsou schopni vyměnit frontální výuku a promítání slidů za interaktivní mentoring podle potřeb klientů.

 

Prodává Váš web?

Dnešní svět je propojení dvou světů – virtuální – online svět a ten fyzický – hmotný.

Ten online svět nám umožňuje celou řadu činností výrazně zjednodušit. Umožňuje nám být “lean”.

Už jsem psal o webu. To je oblast, kterou pořád nechápe cca 90% firem.

Web už není jen vizitka s informacemi, které nikdo nečte. Web je váš prodejce, poradce, analytik a marketér, který “maká” 24 hodin denně.

Aby web mohl prodávat – musí s vámi komunikovat. Jak? Loni pomocí e-mailu, letos pomocí umělé inteligence – robota na messengeru. Ano, tak rychle se to mění.

E-mailingové systémy – například Smartemailing, Mailchimp, Mailerlite atd. umožní nastavit personalizované e-maily, které budou automaticky budovat vztah s vašimi potenciálními zákazníky, budou budovat vaší expertní značku a budou prodávat vaše myšlenky, služby a produkty vašim klientům v době, kdy třeba spíte. Toto nastavení můžete udělat i na roky dopředu.

 

Roboti už tady jsou.

Protože miliony lidí tráví denně hodiny svého drahocenného času na facebooku, je hitem letošního roku messenger boot (např. manychat), který s využitím umělé inteligence dokáže opět budovat vztah s vašimi klienty.

Když navážete vztah s klienty, tak si klienti od vás koupí vaše služby a produkty. Zálohovou fakturu vystaví váš fakturační systém. Po zaplacení se propojí s vaší bankou a pošle fakturu klientovi. Když klient zapomene poslat peníze na váš účet, fakturační systém sám začne klientovi  připomínat platby. Takové systémy jsou například FAPI nebo Simpleshop.

Pokud potřebujete vybudovat síť obchodních zástupců, nemusíte shánět lidi na ulici, kupovat jim auto, Macbook, iPhone. Stačí, když se sami zaregistrují do affiliate programu (PROAFFIL, AFFILBOX) a za přiměřenou provizi budou sami prodávat vaše produkty.

Abyste klientům přinesli modré z nebo, je třeba znát jejich zvyky a potřeby. To vám umožní CRM systémy – například Pipedrive, Anabix, Raynet, SalesForce. Mně osobně fascinuje RAYNET a jejich firemní kultura.

 

Nástroje pro Vaše produktivní podnikání.

Optimalizace interních činností a efektivní komunikaci se zákazníky můžete řešit pomocí systému pro projektové řízení. Mým favoritem je Projektově.

Přesuny a cestování je jedním z největších plýtvání. I tyto aktivity lze díky technologiím vemi zefektivnit. Prodávat, školit, vést porady, můžete dnes online ze své kanceláře nebo dokonce z pláže. Skvělými nástroji jsou Google Hanghouts, Webinarjam (60 dnů na zkoušku), Skype, Appear.in  (Inspriaci hledejte na webu www.topwebinare.cz).

Chcete být opravdu produktivní? Tak si zmapujte své činnosti. A co nemusíte dělat, to nedělejte a co jde zautomatizovat, to zautomatizujte. Pro uspořádání myšlenek doporučuji myšlenkové mapy. Můj přístup k myšlenkovým mapám najdete ve videu.

A protože rád pracuji v týmu, tak připravuji online projekt profimyslenkovemapy.cz s expertkou na kreslené myšlenkové mapy Martinou Baierovou.

Z tvůrčích myšlenek je třeba udělat procesy a standardy.

Pro standardizaci procesů jsem si oblíbil www.procesoid.cz

Pro operativní komunikaci s kolegy a klienty využívám SLACK. Výborná aplikace, která vám umožní sdílet nejen úkoly, ale zejména shromažďuje klíčová témata na jednom místě a zachovává historii.

Pomocí EVERNOTE si shromažďuji moje know how a poznámky k projektům i produktům.

S potenciálními klienty i zákazníky udržuji vztahy na sociálních sítích. Publikuji denně i několik článků a videí. Jak to stíhám? To za mě řeší inteligentní aplikace SMARTERQUE.

Přímou komunikaci na facebooku s klienty jsme začali řešit pomocí messenger robota MANYCHAT.

Organizaci schůzek a termíny s klienty můžete řešit pomoci rezervačních systémů. Používáme YOUCANBOOK.ME Mé ženě, zabývá se facilitací a školením v oblasti osobního rozvoje (ukázka systému ), rezervační sytém ušetřil měsíčně desítky hodin, zvýšil cenu objednávky, snížil odhlášení klientů na poslední chvíli a zvýšil spokojenost klientů se službami.

Video je trendem pro efektivní předávání know-how, budování značky a pro školení. Skvělým nástrojem je CAMTASIA – systém, který umí nahrávat obrazovku počítače, vstup z webkamery a samozřejmě zvuky. A to vše pak můžete i sestříhat.

Administrativní činnosti a některé kreativní činnosti řeší velmi efektivně rodina produktů GSUITE (sdílené dokumenty, e-mail, hanghout, překladač, keep, atd.). Dnes nemusíte zahlcovat e-maily velkými soubory. Můžete je sdílet díky google disku.

Nástroje pro naše produktivní podnikání jsou tady. Je jich mnoho. Stačí si jen vybrat a začít je používat.

S čím začnete ještě dnes na vaší cestě k produktivitě? Ještě dnes!!!

Tomáš Gřešek
Tomáš Gřešek
Lektor, konzultant, kouč a vizionář, který rád inspiruji lidi na jejich cestě životem.

Pro vaši podporu na cestě produktity jsme pro vás připravili:

kniha SMARTEEST+ CÍLE - webinář pro webinář

SMARTEEST+ CÍLE

V knize najdete inspiraci nejen jak si cíle nasatavit, ale zejména jak cíle úspěšně implementovat.

 

Více informací

LEADER PRODUKTIVITY V KOSTCE

V kurzu se naučíte implementovat klíčoví principy PRODUKTIVITY do svého života a podnikání.

 

Více informací

JAK ÚSPĚŠNÍ NAPLNIT CÍLE

V kurzu se nučíte jak implementovat cíle.

Více informací
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů