NEJVĚTŠÍ PROBLÉM PODNIKATELŮ
JE KOMUNIKACE!!
SOUHLASÍTE?
U vás to funguje určitě jinak!! ŽE???
NEJVĚTŠÍ PROBLÉM FIREM JE KOMUNIKACE!!
Souhlasíte?
Je komunikace i váš problém?
Chcete zlepšit komunikaci?
Chcete efektivně komunikovat?
Komunikace je problém nejen velkých firem.
Problém s komunikací mají velké firmy, malé firmy, podnikatelé, freelanceři, živnostníci, úřady, MLM týmy i rodiny.
Zúčastnil jsem se řady i mezinárodních průzkumů, kde se řešilo, co je problém v podnikání a ve firmách.
Vždy na prvních místech byla komunikace.
Rád si věci ověřuji.
Proto u svých klientů zjišťuji, co je jejich klíčový problém.
Co myslíte, že to je?
ANO, je to KOMUNIKACE.
Co si představit pod pojmem
neefektivní komunikace?
- lidé neplní dohodnuté úkoly,
- porady jsou dlouhé a neplodné,
- v týmech eskalují konflikty,
- nedaří se vám prodat své nápady,
- kolegové s vámi rychle souhlasí,
- nedodržují se termíny,
- bojíte se projevit svůj názor,
- nevěnujete pozornost tomu, kdo s vámi mluví,
- vyhýbaté se některým lidem,
- stresujete se, než jdete do práce,
- ...
STRATEGIE je tak dobrá, jak dobrá je KOMUNIKACE!
Co si představit pod pojmem
efektivní komunikace?
- lidé plní dohodnuté úkoly,
- porady jsou přínosné a tvořivé,
- v týmech je pohodová a tvůrčí atmosféra,
- daří se vám prodat vaše nápady,
- kolegové s vámi diskutují a hledají inovativní řešení,
- dodržují se termíny,
- s nadšením projevujete svůj názor,
- soustředite se na toho, kdo s vámi mluví,
- rozvíjíte pohodové vztahy ve vašem okolí,
- těšíte se do práce,
- ...
Jak začít efektivně komunikovat?
- Zastavte se ...
uvědomte si, že:
- každý jsme originál,
- každý z nás žije v jiné sociální bublině,
- každý jsme jedineční,
- každý to můžeme vidět z jiného úhlu pohledu,
- lidé mají různé silné a slabé stránky,
- odlišný názor může být prospěšný,
- jeden úhel pohledu nestačí,
- spolupráce je více než soutěživost,
- ...
Jak jsem díky efektivní komunikaci prodal svou firmu za 2x více, než chtěl investor?
Principy efektivní komunikace mi pomohly prodat moji firmu ElektroMAR zahraničnímu koncernu - firmě SIEMENS za 2x více peněz, než byla jejich představa.
Toho jsem dosáhl se svým kolegou Pavlem (generálním ředitelem) i proti početné přesile, právě díky efektivní komunikaci.
Vyplatilo se nám, že jsme investovali do školení, tréninků a koučinků.
I vy můžete využít principů efektivní komunikace.
Jak začít efektivně komunikovat?
Proč potřebujeme více úhlů pohledu?
Se dozvíte v online kurzu EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE.
Jak vás limituje první dojem?
Se dozvíte v online kurzu EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE.
Jak zlepšit neefektivní komunikaci?
- Jedna z cest je online kurz EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE.
Co vám vyřeší online kurz EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE?
- Naučíte se naslouchat různým lidem.
- Pochopíte své silné a slabé stránky v komunikaci.
- Odhalíte svůj skrytý potenciál v komunikaci.
- Budete umět použít vhodný styl komunikace s různými lidi.
- Dokážete se úspěšně prodat.
- Dokážete úspěšně prodat své nápady a záměry.
- Naučíte se pracovat s emocemi.
- Zvládnete poskytovat vhodnou zpětnou vazbu.
- Dokážete přijímat zpětnou vazbu.
- Naučíte se, jak dosáhnout toho, aby všichni dodržovali své závazky včas.
Představte si to na praktickém příkladu.
Efektivní komunikace může být jen o drobné změně. Třeba o změně VYKŘIČNÍKU (!!!) na OTAZNÍKY (???).
Změníme nejen mindset, ale i způsob komunikace.
Změníme příkazy a zákazy za dobré otázky.
Jak to může vypadat v praxi.
Představte si situaci, kdy svým podřízeným zadáte úkol a přikážete: "Za dvě hodiny to chci mít na stole!“. Jaká asi bude reakce podřízeného? Velmi pravděpodobně vám odpoví, že se to nedá stihnout.
Když však popíšete důležitost daného úkolu pro firmu, pro zákazníka, a pak se zeptáte: „Do kdy jste schopen to připravit?“
Budete asi velmi mile překvapeni. Odpověď může znít: „Za hodinu to máte na stole“.
Zkusme tedy změnit formu komunikace a vedení lidí.
Přejděme od VYKŘIČNÍKŮ k OTAZNÍKŮM. Výsledky se většinou dostaví velmi rychle. U většiny podřízených tak objevíte jejich přirozený potenciál, který vám možná zůstal skrytý.
Obsah online kurzu EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE?
- Cesta k efektivní komunikaci.
- Jak využít typologii FOKUS?
- Jak komunikovat s jednotlivými komunikačními typy (EXPRESIVNÍ, ŘÍDÍCÍ, ANALYTICKÝ, PŘÁTELSKÝ)?
- Praktické příklady efektivní komunikace s využitím typologie FOKUS.
- Jak dávat zpětnou vazbu?
- Jak úspěšně prodat své myšlenky?
- Jak přijímat závazky a úkoly?
Bonusy k online kurzu EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE?
- e-book Johariho okno - v ceně 410,- korun
- video Johariho okno - v ceně 490,- korun
- video Jak vyhodnotit Johariho okno - v ceně 490,- korun
- e-book Typologie osobností - v ceně 949,- korun
- Test TYPOLOGIE FOKUS - v ceně 977,- korun
Celkem bonusy v ceně - 3 316,- korun
Forma online kurzu EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE?
- Videa.
- Audio záznamy k videím v mp3.
- Prezentace v pdf.
- Sebekoučovací otázky.
- Pracovní sešit.
Ukázka prezentace
Vaše investice do online kurzu EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE
Mám rád svobodu rozhodování. Proto dávám i vám volbu.
Pokud chcte zefektivnit svou komunikaci a komunikaci vašeho týmu, máte dvě možnosti, jak si online kurz pořídit.
1. možnost - měsíční přístup ke kurzu.
2. možnost - roční přístup ke kurzu - ziskáte bonus - moji knihu SMARTEEST+ CÍLE v pdf.
3. možnost - doživotní přístup ke kurzu - ziskáte bonus - moji tištěnou knihu SMARTEEST+ CÍLE
Vyberte si, co vám nejvíce vyhovuje.
Moje cesta k EFEKTIVNÍ KOMUNIKACI
V průběhu mé podnikatelské kariéry ve firmě Elektro MAR jsme se zaměřovali na automatizaci procesů technologií ve firmách.
- Bez efektivní komunikace by to nešlo!
- Museli jsme se naučit komunikovat ve firmě.
- Prošli jsme řadou testů, typologií a komplexních analýz.
- Naši koučové a mentoři nám ukazovali náš potenciál.
- Naučili jsme se zjišťovat potřeby klientů a zaměstnanců.
- Zvládli jsme marketingové a obchodní prezentace.
- Stali jsme se lídry na trhu.
- Našli jsme si strategického partnera k fúzi.
- Vyjednali jsme si exkluzivní podmínky fúze.
- ...
Dnes radím podnikatelům a manažerům,
jak být prouduktivnější a úspěšnější na turbulentním trhu.
- Jsem přesvědčen, že bez základního stavebního kamenu - EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE, to nepůjde.
- Za EFEKTIVNÍ KOMUNIKACI jsou zodpovědni všichni.
Díky EFEKTIVNÍ KOMUNIKACI
jsem vybudoval
úspěšnou firmu!
V současné době pomáhám firmám a podnikatelům růst.
-
Reviduji vize a strategie.
-
Optimalizuji procesy na aktuální potřeby trhu.
-
Rozvíjím přirozený potenciál lidí.
-
Hledám jejich silné stránky.
-
Automatizuji a digitalizuji procesy.
-
Vyvolávám potřebu změny ve firmách.
-
Řídím firemní projekty a týmy.
-
S firemními týmy eliminují plýtvání.
- Zavádím do firem online principy podnikánní a digitalizaci.
- ....
- a k tomu všemu potřebují moji klienti EFEKTIVNÍ KOMUNIKACI.
Pomocí EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE vedu podnikatele a manažery
k vyšší produktivitě a dlouhodobé prosperitě.
Moji TOP klienti,
kteří budují svou prosperitu na bázi
EFEKTIVNÍHO ŘÍZENÍ ZMĚN.
IPO, SCHWAN COSMETICS, KOBLA, EMOS, ABEX SUBSTRÁTY, DŘEVOTRUST, OPTYS, BLOCK, MORA GORENJE, VAGONKA DŘEVO, SALVATOR STŘECHY, JOHN CRANE SIGMA, SMITHS MEDICAL, TIMM SLOVAKIA, STOCKLIN, KASKO, ROBE SHOW LIGHTING, UNEX, MORAVSKÉ ŽELEZÁRNY, TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY, ČSAD KARVINÁ, UNIGEO, BROSSE, KOYO, ČMŽO ELEKTRONIKA, CZ LOKO, JOHN CRANE SIGMA, FOXCONN CZ, HOBES, KOS, HDO, KRMÍM KVALITNĚ, RETIS GROUP, ŠKOFIN, TRELLEBORG (MITAS), PODRAVKA, MOGADOR, IRISA, WALMARK, PRECIZ, ŠKODA VAGONKA, KRMÍM KVALITNĚ, desítky malých, středních podnikatelů a freelancerů ...
Jak využívají moji klienti systém EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE?
S většinou klientů mám podepsané smlouvy o “mlčenlivosti” a taky je tady GDPR. Proto v referencích neuvádím konkrétní firmy. Můj přínos pro tyto firmy je velmi cenný a strategický, proto jsme se dohodli, že nebudu zveřejňovat jejich jména v kontextu přínosů. Popíšu vám tedy přínosy anonymně.
ZAKÁZKOVÁ STROJÍRENSKÁ VÝROBA
Snížili jsme “skluzy“ výrobních příkazů z 1500 zpoždění na 310 během 5 měsíců.
Interní neshody jsme eliminovali z 60 na 10 v průběhu necelých 3 měsíců.
Navrhli jsme smysluplná KPI a ty jsme vizualizovali a analyzovali s mistry.
SÉRIOVÁ STROJÍRENSKÁ VÝROBA
Na základě měření OEE a 5S auditu jsme vytvořili několik klíčových zlepšení.
U svařovacího karuselu jsme zkrátili čas na seřízení z 6 hodin na 30 minut. Standardizovali jsme postup seřízení. Zavedli jsme principy 5S na seřizovací práce, nástroje a pomůcky. Realizovali jsme úpravu nástrojů pro svařování na karuselu. Využili jsme metodu SMED a měření OEE. OEE u svařovacího stroje se zvýšilo z 15% na 45% v průběhu 4 měsíců.
Výrazně jsme zkrátili proces oprav realizovaných ve vlastní nástrojárně. Provedli jsme detailní popis procesů. Odhalili jsme slabá místa - dvojí evidenci, nejasné priority, absenci aktuálních dat v nástrojárně. Odstranili jsme nefunkční formuláře, zrychlili jsme odepisování výkonů na opravách (ne jen jednou za týden). Vytvořili jsme nová funkční KPI. Celý proces se zkrátil z 8 dnů na 3 dny.
TISKAŘSKÁ ZAKÁZKOVÁ VÝROBA
Nastavili jsme standardy 5S.
Optimalizovali jsme layouty – zvýšila se přehlednost průběhu zakázky. Výrazně se snížila fyzická náročnost práce na většině pracovišť. Zavedli jsme standardy do výroby.
Začali jsme měřit klíčové ukazatele výkonnosti (KPI). Optimalizovali jsem celkové náklady na zakázky.
VÝROBA POČÍTAČŮ
Zvýšili jsme životnost akumulátorů o 425% - z toho vyplynuly výrazné úspory na prostoje a snížení nákladů na nákup nových akumulátorů.
Změnili jsme proces vyskladňování a tím došlo ke snížení nákladů v desítkách tisíc ročně - ROI – jeden týden.
Zkrátili jsme proces reklamací. Zkrácení zaevidovaní reklamace z 20 na 1den a zkrácení vyřízení reklamace z 36 na 5 dnů.
Optimalizovali jsme plánování procesů výroby využitím kapacit v rozmezí 95% - 105% se zvýšilo z 3 dnů na 16 v průběhu necelých 3 měsíců.
Optimalizovali jsme e-mailové komunikace. Eliminovali jsme e-maily, které nepřidávají přidanou hodnotu. Vytvořili jsme pravidla pro e-mailovou komunikaci. Úspora na oddělení s 20 lidmi cca 50 000,- kč ročně. Po odladění byly tyto principy multiplikovány do celé firmy. Úspory v milionech korun.
ZNÁTE SLOVENSKOU STRELU?
To je proč jsem hrdý na to, co dělám. Můj klient ČMŽO-elektronika více jak dva roky pracuje na totální renovaci této technologické chlouby, kterou vytvořily české a slovenské ručičky a hlavičky. Asi si nedovedete představit, jak náročná taková renovace je. A já jsem vděčný, že jsem mohl školit tyto borce, kteří tuto zakázku realizují.
Už se těším, až budete moci i tuto technologickou krásku opět obdivovat. Více o Slovenské strele najdete zde.
V roce 1936 jezdila rychlostí skoro 100 km/h. Z Bratislavy do Prahy to stíhala za 4 hodiny a 20 minut.
Ve všech těchto příkladech a v mnoha dalších,
hrála EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE klíčovou roli.
Ve všech těchto projektech probíhaly workshopy
s tématem EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE.
Jak to vidí moji klienti? (reference)
Co vám přinese EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE?
- Lépe využijete svůj komunikační potenciál.
- Stanete se více respektován svými kolegy a partnery.
- Vybudujete si přirozenou autoritu a respekt.
- Budete mít výrazně větší vliv na zásadní události.
- Zvýšíte svou hodnotu na trhu.
- Lépe se dokážete prodat.
Na co se ptáte?
Pro koho je kurz přínosný?
Co se v kurzu naučím?
V čem je to jiné než ostatní kurzy?
Kdy obdržím přístupy?
Je možné platit převodem?
Na jak dlouho získám přístupy?
Jak to přesně bude probíhat?
Fungují principy jen pro velké firmy?
Poskytujete garanci vrácení peněz?
Mohu účet sdílet s kolegy ve firmě?
Co když mi nebude něco jasné.
Pro koho kurz není?
- Jste úspěšní ve vaši komunikaci.
- Máte vždycky pravdu.
- Nechcete nic měnit.
- Respekt k druhým je pro vás zbytečnost.
- Už jste všude byli a všechno znáte.
Pro koho kurz je?
- Máte otevřenou mysl.
- Hledáte novou inspiraci.
- Chcete poznat svůj komunikační styl.
- Rádi využíváte potenciál svůj i svého týmu.
- Pracujete v týmu.
- Chcete zlepšit vztahy se svým okolím.
- Chcete pochopit jednání druhých.
- Chcete být lídrem.
- Jste podnikatel.
- Jste manažer.
- Vedete tým.
- Chcete úspěšně podnikat.
Kdo pro vás kurz připravil?
Vášeň do podnikání, a tedy svobody, jsem objevil už v roce 1990.
Díky tomu jsem z nuly vybudoval firmu se stomilionovými obraty. Tohoto svého prvorozence jsem, jako hrdý předseda představenstva firmy Elektro MAR, dovedl k fúzi s nadnárodní firmou SIEMENS.
Své podnikatelské a manažerské zkušenosti jsem se rozhodl předávat dál - podnikatelům, firmám menším, středním, i těm velikosti SIEMENS. Založil jsem proto rodinnou poradenskou firmu EDUWAY.
Mé znalosti a především zkušenosti mi byly skvělými odrazovými můstky při tvorbě řady mých úspěšných vzdělávacích programů.
K nejúspěšnějším patří LEADERSHIP AKADEMIE a LEAN V KOSTCE. LEAN V KOSTCE je unikátním propojením gamifikace se systémem projektového vzdělávání s dopadem do praxe.
Jsem autorem metody SMARTEEST+, kterou jsem implementoval ve stovkách firem. Řada z nich je pravidelně zařazována do žebříčku TOP100 firem v ČR, jako například: MITAS, FOXCONN CZ, JOHN CRANE SIGMA, WALMARK, ŠKOFIN, CZ LOKO, ČMŽO elektronika…)
Vydal jsem tištěnou knihu SMARTEEST+ CÍLE.
Jsem autorem řady online projektů - JAK SI NASTAVIT CÍLE, ZASTAVME SE, LEADER PRODUKTIVITY, EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE.
Jedinečnost mého přístupu k rozvoji implementací nových znalostí a dovedností tkví v mé vlastní vzdělávací metodě, metodě tak skvělé, že jsme podle ní pojmenovali i naši firmu, metodě jménem EDUWAY.
Jednotlivce i celé firmy tedy rozvíjím tak, že se soustředím na jejich specifické potřeby a rozvoj jejich individuálního potenciálu – silných stránek.
Certifikáty
Moje 13 komnata ...
Byl jsem hostem v prestižním podcastu Time Toasters.